fredag 8 april 2011

Fullt ös

Jaha, då var det fredag och jag har varit en hel vecka på akuten. Det är riktigt skoj och jag är verkligen glad att jag har börjat den här utbildningen. Sen är där ju då problemet att lönen inte är den bästa med min plan är ju att jobba mig uppåt till en chefsposition, så det är ju bara att sätta fart. Jag är även riktigt nöjd med att jag har min LIA på akuten. Det händer saker hela tiden och alla är supersnälla. Jag har haft fullt upp hela veckan med att lära mig massor men nu känns det som att jag kan det mesta. Jag har dessutom varit så fruktansvärt trött på kvällarna när jag kommit hem att jag inte ens orkat blogga. Jag är ju trots allt en kvällsmänniska så det där med att stiga upp 06.10 är inte riktigt min grej men idag kändes det inte lika tungt, det är väl för att man gjort det snart en vecka i sträck. Dessutom måste jag ju få in rutin på det i vilket fall eftersom jag ska vara på Microbiologi lab i Lund och jobba 10 veckor i sommar. Det blir förhoppningsvis en sommar med mycket jobb måste bara fixa så att jag har fullt upp hela maj också. Jag har iaf fått semester vecka 28 så jag är ju ledig 1 hel vecka under sommaren. Hoppas det är fint väder då så man kan sola annars kommer det vara en blek Emma hela sommaren. Får väl ta igen det nästa sommar om inte annat =) För man kan väl inte lägga sig i ett solarie mitt i högsommaren? Med min otur kommer det ju garanterat att pissregna vecka 28.

Just nu sitter jag i full storm på balkongen och njuter av solen. Det blir en lugn fredag hemma i soffan eftersom båda jag och Sebbe jobbar imorgon.

Inga kommentarer: