tisdag 7 december 2010

LCHF

Förra måndagen började jag köra på dieten LCHF, inte för att jag tycker att jag behöver gå ner flera kilo i vikt men det kan ju vara skönt att gå ner några. Jag kan ju säga att det går sådär.. Eller ja det går ju ganska bra för jag kör en egen variant. Då jag inte orkar ställa mig och steka ägg och bacon varje morgon kör jag en liten fuskare på morgon så jag äter filmjölk med 1 banan i. Sen försöker jag att hålla mig borta från kolhydrater resten av dagen. Det är ju inte alltid det lättaste eftersom jag har stora cravings för PASTA OCH BRÖD!! Typ det värsta som finns med det är ju SSÅÅÅÅ gott, speciellt när man har en Italienare i köket på jobbet. Men jag kämpar på och har iaf losat 2 kilo på 1 vecka så jag är nöjd. Tänkte jobba på några kilo till nu till innan jul för det är väl alltid då man går upp i vikt har jag hört talas om..
Hittade just en blogg om en tjej som kämpar på med LCHF dieten och det går tydligen väldigt bra för henne. Jag blir så inspirerad när jag ser att det går bra för folk och tycker det är så stark att man klarar att köra på i full fart med STENHÅRD diet. Jag själv kör ju alltid lite halvdant och tycker att jag väldigt ofta kan unna mig lite onyttigt. Tror faktiskt inte det är så bra men det skiter väl jag i. Jag är ju faktiskt beroende av socker, eller ja näst intill iaf. Nu har jag ju då klarat mig utan godis i 9 dagar och det är nog faktiskt rekord!!!
Jag har en kompis nere i Ystad som är så sjukt duktig. Hon la verkligen om sitt liv totalt. Slutade festa en massa, började äta sunt och TRÄNA! Nu är hon hur fin som helt, värsta kroppen. Man kan ju inte vara annat än nöjd.
Jag tror att träning spelar in en hel del faktiskt. Man måste ju bygga muskler för att få bättre hållning och jag är verkligen en periodare i träning. Antingen tränar jag 6 dagar i veckan eller inget alls. Just nu har jag ju inget träningskort i och med flytten så jag får väl skylla på det men i Helsingborg ska det bli annat. Där ska det hinnas med att träna mellan plugg och jobb.

Nog om dieter och åter till att packa =)

1 kommentar:

Unknown sa...

Min syster har gått ner 64 kg tack vare den metoden...! Jag hade dock inte klarat det, älskar potatis för mycket! ;-)