måndag 31 januari 2011

Dålig uppdatering

Just nu har jag ganska mycket i skolan känns det som.  Läser till hälso- och sjukvårdsadministratör (för er som inte vet). Är ganska intressant då vi just nu håller på med massa lagar. Ack så rörigt det är. Allt om grundlagarna och regeringsformen och vem som styr vad. Jag håller just nu på att skriva och läsa om folkhälsoinstitutet och det är tydligen dom som ser till att alla har en "god hälsa". Dvs det var dom som satte rökförbudet på krogar och restauranger och det är även dem som har satt förbudet om att man inte längre får servera helrör på krogar. Detta har ju dock inget med hälso- och sjukvård att göra och är därför helt ointressant för mig. Men relevant att veta =)

Idag har det inte hänt så mycket utom skola faktiskt. Ja och nu pluggar jag ju också.  En dag i utbildningens tecken helt enkelt!
Åter till pluggandet!

1 kommentar:

Johanna sa...

Hej!
Jag funderar på att läsa just den utbildnigen på komvux och undrar vad den innehåller. Jag skulle gärna vilja veta mer om vad man läser och vad man ska kunna.
Kram!

Mail: Elin.johanna.s@hotmail.com