fredag 7 januari 2011

Otrevliga människor

Var nyss med om det otrevligaste jag skådat. Var på biblioteket och skulle fixa lite böcker till skolan. Fixade först kort hos en vanligt trevlig dam som sedan skickade mig vidare till en informationsdisk där jag skulle få hjälp med böckerna jag ville ha. Först när jag står där och väntar kommer en och tränger sig före mig i kön, när det äntligen är min tur säger tanten att det finns en dator bakom mig där jag kan söka om böckerna är inne. Vad fan får hon betalt för att göra på biblan??? Stå och glo rakt ut eller? När jag sedan skulle gå ner till datorn där man hyr sina böcker stod jag ännu en gång i kö och väntade på min tur. Då kommer det en gubbe och trä ger sig. Då fick det fan vara nog!?

Är detta de otrevligas stad eller?

Inga kommentarer: