onsdag 16 mars 2011

Hata kollektivt

I dag var vi ju på centralarkivet i Lund. Skulle ta tåget dit och det gjorde vi också. Gick väl ganska smärtfritt förutom att halva tåget hade pajjat så vi fick stå som packade sillar. På vägen hem var det någon kraftledning i Malmö som hade gått sönder så ALLA tåg var försenade. Fick vänta i ca 1 timme. Ja då kan man ju tänka att det var väl inte så synd om mig för solen sken ju. Men HALLÅ!! Jag bor i Skåne nuförtiden och det betyder att det BLÅSER. Det var verkligen tok-kallt ute i dag. I alla fall i Lund, var lite mildare i Helsingborg. Vi ska ju snart ut på LIA (praktik) med skolan och jag hoppas verkligen att jag får en plats i Helsingborg för jag och mitt tålamod klarar nog inte av att pendla. Jag kommer ju få panik om tågen inte går som dom ska. I - landsproblem!!

Eftermiddagen har jag spenderat med att söka lite jobb och hoppas på det bästa.

1 kommentar:

Unknown sa...

Välkommen hem!! ;-)